Merhaba Cengiz Bey,
Farları yakınca aracın sarsıntılı çalışmasının far rölesi ile ilgisi yoktur diye düşünüyorum. Yüksek ihtimal ateşleme bobinine bağlı olan kablolarda gevşeme/çürüme vb sıkıntı vardır. Muhtemelen farlarınızı yakınca ateşleme sisteminde voltaj düşüyordur. Buna birçok şey sebep olabilir: Biraz önce yazdığım gibi kablo bağlantıları, arızalı akü, arızalı şarj sistemi vs.
Far rölesinin görevi, farlara iletilen elektrikteki kayıpları 1-2 volttan 0,5 voltlara düşürmek. Halojen farlardaki voltaj düşüşü çok hızlı bir ışık kaybına sebep olmaktadır. Aşağıdaki tablo Alman Hella röle üreticisinden alınmıştır:
14V=%100 ışık
13,3V=%83 ışık
12,6V=%67 ışık
11,9V=%53 ışık
Aracın standart tesisatındaki 1-2 volt kayıp farların ürettiği ışıkta %20-30 arası ışık kaybı demektir. Dolayısıyla hangi ampulü takarsanız takın, far rölesi olmadan o ampulden tam performans alamazsınız. ELO far rölesi kolay kolay arızalanmaz ama yinede bir elektrikçiye göstermekte fayda var. Ayrıca röleyi söküp orijinal tesisata dönüş de zor olmaması gerekir, deneme yaparsanız ışık şiddetindeki farkı görmüş olursunuz.
ELO