Merhaba Ufuk Bey,
Öncelikle bizim ürünlerimizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.
Tüm endüktif yüklerin akımı kesildiğinde bir voltaj sıçraması olur. Değeri de voltaj değerine, geçen akıma ve endüktans değerine bağlıdır ve tabii bu voltaj sıçramasını azaltmak veya yok etmek adına bir tedbir alınıp alınmadığına bağlı. 12V araç tesisatında kullanılan tüm parçalar uzun vadede en az 16V dayanacak ve kısa süreli elektrik dalgalanmalarına da en az 42V dayanacak şekilde malzeme/parça/modül ve ürün kullanılır. Bu tüm araç üreticilerin uymak zorunda olduğu uluslar arası bir standarttır. Bu yüzden araç için tasarlanmış elektrik ve elektronik parça/ürünlerde “”Automobile grade” veya E1, E2, E3 veya E4 gibi damgalar vardır. Bunları yazmamızın sebebi şu: Bizim veya başka bir üreticinin rölesi açma/kapama esnasında kısa süreli voltaj üretir ama bu herhangi bir zarar vermez/vermemeli. Maalesef genelde sonradan ilave edilen bazı elektronik ürünler (kamera, araç bluetooth’u, bilgisayar vb dijital elektronik eşyalar) daha hassas olabiliyor ve kilitlenebiliyorlar. Aslında bunun için de çok basit ve %100 işe yarayan çözümümüz var - Diyotlu röle, örneğin 201.003.059. Diyotlu rölelerde voltaj sıçramaları sıfır denecek kadar azdır. Burada çok önemli bir nokta var, mutlaka röleyi bağlarken röle bobinine gelen + ve – hatları doğru bağlamalıyız, aksi durumda röle bozulur. Mutlaka – 85 numaraya gelmeli, + ise 86 numarada olmalı. Umarız problemi kısa sürede halledersiniz.
İyi günler dileriz,
ELO